Info

BRÉKINGNYÚZ:

- Több mint 10 éve több ezer kilóméterre vagyok a Pirostól és ezért, még mindig lassan, DE! haladok!!! (2024.10.23.)

- Visszatértem a bloghoz végre! Készül a cikk a 200-as Barkas lendkerék+kuplung szettről illetve a gyári lengéscsillapítók felújításáról és cseréjükről....Továbbá az "Ökszesszoríz end Blekk Medzsik!" cikk is frissülni fog pár aprósággal a tél folyamán! (2024.10.30)

2012. június 1., péntek

Ismeret - terjesztő

A kis prológ után gondoltam illő lenne bemutatni magát a gépet és néhány
érdekes csemegét vele kapcsolatban.
Ami azt illeti a kocsi első tulajdonosa Nagyapám aki valamikor 1986 vége
felé hozta el a Debreceni Merkúr telepről. A kocsi maga 1986.10-havi
elölhűtős piros limo. Mivel akkor még taknyos 1éves seggdugasz voltam,
nagyon sok mindent nem is tudok róla, mindaddig, míg el nem kezdte
birizgálni a fantáziámat, mint gépjármű. Feltételezem ez úgy 12 éves
korom környékén lehetett. Nagypapám már akkor is garázsban tartotta, sőt
ha jól tudom a kocsi életében igen-igen ritkán éjszakázott a csillagok
alatt. Gondosan letakargatva meleg paplanokkal télen fűtve lett neki a
garázs, mint ha ő is a család tagja lett volna. De hiszen az is volt.
Lényegében rendkívül jó állapotnak örvend, ez ügye köszönhető a
garázsnak és a kíméletes használatnak. Mikor először vezetthettem -
2010.08!!!- kereken 33000km volt benne. Igen ritka egy ilyen korú
járműnél.
Lényegében a fagyálló, a régi diagonálok, egy trafó és a gyertyák
cseréjén kívül nem lett hozzányúlva.
A kasztni is rendkívül jó állapotnak örvendett, kivéve egy horpadást a
bal hátsó sárvédőn, amit az udvaron parkolva szerzett, ügyesen beletolatva a család Trabijába. F@ck! A Trabi javítva lett azonnal , de a Warton ezt a sebet senki nem is piszkálta, mert nem korrodált és a festék sem
jött le+senki fia nem kötött bele 2010. augusztusáig, amikor is a soron
következő műszakiztatásig bele nem kötöttek, hogy: "EE há így nem jó me'
fotózzuk oszt nem lehet rajta ilyen, meg amúgy is na!" A rendkívül
tényszerű és precíz felhívás hatására elvittem egy karosszériáshoz aki
idézem: " Ó hát le kell bontani az egész hátulját, meg nehéz kikalapálni
ekkora sérült és hát ez f@s anyagból van így macerás, plusz a színt is
nehéz kikeverni színkód nélkül...Ő hagyd itt, kb 1 hónap és megcsináljuk
azért." Feleslegesen, de merő illendőségből feltettem a kérdést, mégis
mennyibe kerülne ez így mind kéremszépen? "Őőő hát úgy 40-50, de akár
60-ba is belefuthat!" Mondtam szuper, de hozzátattem menekülési tervként
a másnapi visszatérést, mert ugye most hirtelen nem tudom itthagyni az
autót. Így cseppet sem meglepve távoztam a helyszínről és gurultam vele,
a garázsomba egy kis saját kezű lakatosmunkára. Majd külön bemutatom ezt
is de tökéletesen sikerült a javítás természetesen töredék árból. No
mind1, jól elkanyarodtam Ádámtól és Bélától....
Az alváz relatíve, jó csak felületi korrozó piszkálja.
Futómű korrekt, talpasok szilentek, gömbcsuklók, telók mind-mind
rendkívül jó állapotnak örvendnek.
A fék kért egy felújítást, de ez inkább a 26éves fékfolyadék és ugyan
ennyi idős betétek oka lehetett.
A beltér is korrekt, csak a sofőrnél van egy apró foszlás a kárpiton, de
az belefér.
ERGO==> Kitűnő alap akár veteránnak akár valami másnak...esetemben
utóbbinak:) Nyilván sokan szidnak ezért, meglehet jópár év múlva én is
szidom majd magam, de most ezt érzem! Ponty!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése