Info

BRÉKINGNYÚZ:

- Több mint 10 éve több ezer kilóméterre vagyok a Pirostól és ezért, még mindig lassan, DE! haladok!!! (2024.10.23.)

- Visszatértem a bloghoz végre! Készül a cikk a 200-as Barkas lendkerék+kuplung szettről illetve a gyári lengéscsillapítók felújításáról és cseréjükről....Továbbá az "Ökszesszoríz end Blekk Medzsik!" cikk is frissülni fog pár aprósággal a tél folyamán! (2024.10.30)

2012. október 11., csütörtök

Az első műszakim!

Na nem úgy! Voltam már párszor műszakiztatni autót, többek közt a Pirost is, de ez az első, hogy a saját tulajdonosaként műszakiztatom. Hű de bazi nagy dolog mi?....Nem is ez a lényeg!
Augusztus 6-ig volt érvényes műszakija, de rettegtem, hogy lesz egyáltalán időm felkészeíteni, ugyanis a fékeim tropák voltak és a gyújtásom is mint szükséges "kellék" a motor működéséhez, nem létezett.
Végül Augusztus 4-én neki tudtam kezdeni a műveleteknek. Abszolút időben! Ofkóórsz! :) De ahogy felpattintottam a motorteret arra jutottam, hogy le kellene emelni a bódét az alvázról, mivel meghálálna az alváz egy kis karbantartást...hááát..legyen. Ezt teljesen egyben nem tudtam kivitelezni, így először az orrát bontottam le csontig és telibecsiszoltam egészen fémig az alvázat, majd alapoztam és festettem. Közben persze az összes kikerülő belsőséges szervet felújítottam (kivéve a kuplungot amit természetesen meg is szívtam mint a közönséges mezei torkosborz).

Lássuk akkor részegységenként:

Fej:
 - kormánymű felújítása; Ja! Igen kormánymű: egy csepp zsír sem volt benne! 0, ZÉRO, NUKU... nem csoda, hogy nehezen járt. Kapott cserealkatrészeket és kb 1kg zsiradékot+festést.
 - Talpasok felújítása: Ezek csak átmosás után kaptak új gumibigyulát+zsiradékot, mivel nagyon fittek voltak még akár csak a kormány gömbcsuklók.
 - Karburátor (Jikov): szétborít-takarít-összerak-beszerel-beállít->örül:)
 - Féknyergek: Megkapta a Sárga fullra felújított nyergeit, uh ez spec nem került most időbe
 - Gyújtás: Hall jeladós, Tranyós, hengerenként állítható+LADA trafók, 0Ohmos pipa+kábel+Denso W20FP-U öngyújtókkal. Az eredmény Űberf@sza!!!
 - Komplett fékcsőszett cseréje rézcsövekre.
 - Gumicsövek,féltengelyek,szimeringek,testkábelek/stb. apróbb szütymütyök cseréje/takarítása/javítása/festegetése/stb.

Mindemellet a sárvédők korrodált részeit is lecsiszoltam,kitteltem,alapoztam, alulről alvázvédőztem...festeni csak jövőre fogom, mert az egy külön nagyobb volumenű hadművelet lesz. (és jelenleg időm sincs rá)
Aztán visszament a motor-váltó házaspár+minden egyéb, leszámítva a kasztnielemeket és az azokhoz csatlakozó alkatrészeket.

Tor:
 - Szépen fel lett emelve a bódé annyira, hogy az alváz tetejét is fel tudjam csiszolni és kezelni. Ja és a bódé is kapott friss alvázvédőt a pocakjára.

Potroh:
 - Itt a fejhez hasonlóan a javítások a mindent szét és ki elv alapján történtek.
 - Tank festés
 - Fékcsövek cseréje itt is.
 - Fékmunkahengerek, pofák cseréje, dobszabályozás, fékerőelosztó felújítás majd később beállítás.
 - Szimeringek/zsiradékok/szilentek/stb. újabb apróbb szütymütyök cseréje/takarítása/javítása/festegetése/stb.
 - A bódén a merevítés javítása illetve a sárvédők hasonló javítása/kittelése alapozása...

Aztán amikor minden visszakerült a maga helyére még volt időm kiégetni a kipuffot. AZDEK@RVADURVA!!!! Csak nyílt terepen (még jó, hogy a kertvége már erdő) !!! Szóval ahogy apám mondta: Valahogy Hitler is így csinálta :O
szépen kiégett a rendszer. Látványos volt, érdekes, tanulságos, és az eredmény megdöbbentő.
Gyönyörű hang, eltűnt lóerők és nyomaték előkerülése. (Persze ehhez elengedhetetlen a jól belőtt gyújtás és karbi is!!)

Innen már csak apróbb tennivalók voltak, fék légtelenítés az említett gyújtás/karbi beállítás/ hűtésrendszer légtelenítése/ stb.

Aztán szeptember 4-én GO vizsgabázis: Elmentem csak egy előzetes felmérésre, hátha van valami mumus még, de végül ott akkor helyben meg is csinálták a műszakit. Az emberünk sűrűn dícsérte a munkámat és úgy az autót egészben. Mondanom sem kell milyen jól esett, ahogy körbevették a kis Pirost és csodálták =)

Hazafelé egyből tettem egy ~20km-es túrát amit gond nélkül teljesített a Piros, majd rá egy hétre újra nekivágtam egy hosszabb útnak, de csak 12km-re jutottam amikor is elkezdett csúszni a kuplung. Valószínűleg a friss és kellő mennyiségű váltóolaj átszivároghatott a nyelestengely szimeringnél és emiatt lehet, hogy már kis gázadásra is azonnal megcsúszik a kuplung:( Emellett a bal féltengelykihajtásnál is elkezdett gyöngyözni az olaj (minőségi 1200Hufos szimering rulez...:S) + a váltóház hátsó sapkájánál is szépen szivárog az olaj.
Így elkerülhetetlen egy újabb motor-váltó kiszedés.
Terveim szerint kap 200-as Barkasz lendkereket+kuplungszettet és a váltót is szétborítom felújítás céljából. De ez már csak tavasszal lesz esedékes, mert ugye idő sincs rá + hideg van már. De finnyás vagyok mi? :D
Hogy örüljetek biggyesztettem be pár képet, sajnos nincs minden munkafázisról, de a lényeg így is átjön:)

Íme pár kép a felújítás előtti állapotokról:



 
  
 
 

És nem utolsó sorban pár kép az összeszerelésről:








És a kihagyhatatlan kipufogó égetés:

Egy aprócska videó az égetésről (érdemes megnézni):


És utoljára, de nem utolsó bejegyzésként a műszaki utáni állapot:

 

Jelenleg azon alkatrészek beszerzése zajlik, hogy a következő szétszedésnél a fent említett hibákat orvosolhassam+egyéb kisebb nagyobb alkatrészek/kiegészítőké is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése