Láttam már sokszor a magyar kisipari Tranyós-Hallos gyújtást, de annyi pénzért baromira szúrta a szemem, hogy nem állítható hengerenként a gyújtás, ami valljuk be, egy Wartburgnál igen-igen fontos! Egyből keresgélni kezdtem a világhálón és találtam egy egyszerű Hallos-tranzisztoros gyújtást, alaplappal és hengerenkénti Hall IC-vel, amit gyorsan meg is vettem!
Természetesen száműztem a gyári szurkos trafókat is és szereztem helyettük olajos Lada trafókat, de ezek viszont nem fértek meg a gyáriak helyén így konzolt is kellett egyből gyártanom hozzájuk.

Ugyanígy cseréltem a gyertyákat (mind három hengerben más és más típusú volt) az ominózus Denso W20FP-U gyertyákra és kaptak új kettős szigetelésű szilikonos rézszálas gyújtókábeleket továbbá gumis 0 Ohmos pipákat.
Mivel a gyújtáselektronika kis 100-as villanyszerelő dobozkákban volt gyárilag, így kellett egy jobb megoldást találnom, már csak a tranyók túlmelegedése miatt is. Ugyanis a kis dobozka a benne lévő nevetséges hűtőbordával rendkívül gyorsan átmelegedett és féltem, hogy a tranyókból kiszökik az őket működtető füst! :)
Végül egy "P17" fantázianevű elektronikai műszerdobozt találtam a legalkalmasabbnak. Bele is "hekkeltem" az elektronikát, de valahogy nem tetszett az egész, arról nem is beszélve, hogy az egyik elektronika túlhevülését egy hibás értékű (3,3 Ohm helyett 3,3 kOhm-os) alkatrész okozta.

Nem sokat használtam a vásárolt gyújtást, szinte azonnal leültem a nyáktervező programom elé és megterveztem az általam megálmodott átdolgozott; updatelt verziót.
Marattam, fúrtam forrasztottam, beépítettem és végül büszkén veregettem a saját vállamat.

Egy 120 km-es első "próbaút" alatt (36°C hőségben ebből 20 km-t a Hetesen araszolva) teljesen hibamentesen üzemelt és melegedésnek hűlt helye volt csak :)

Egy szó mint száz, több mint valószínű, hogy a gyújtáshoz legközelebb csak akkor nyúlok, ha elérték a csereperiódust a gyertyák és cserélni kell őket, de mivel az 25000 km múlva lesz így van időm bőven!
De jó érzés, hogy nem kell félnem egy kondihibától, vagy egy megszakítóhibától. Azért tartaléknak betettem a kis elektronikákat, ha egyszer valami végzetes oknál fogva gond lenne, csak kicsavar-becsavar és Go tovább!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése