Info

BRÉKINGNYÚZ:

- Több mint 10 éve több ezer kilóméterre vagyok a Pirostól és ezért, még mindig lassan, DE! haladok!!! (2024.10.23.)

- Visszatértem a bloghoz végre! Készül a cikk a 200-as Barkas lendkerék+kuplung szettről illetve a gyári lengéscsillapítók felújításáról és cseréjükről....Továbbá az "Ökszesszoríz end Blekk Medzsik!" cikk is frissülni fog pár aprósággal a tél folyamán! (2024.10.30)

2014. május 7., szerda

Generál is

Mint azt ígértem és mivel itt a tavasz (dagad a…) a fogságnak szevasz...szóval újabb átalakulások történtek amiket közzétehetek.
A generátorra került a sor ugyan is már egy ideje felfigyeltem rá, hogy alapjáraton be-bevillan a töltésvisszajelzőm és bár ezt egy kis alapjárat emeléssel orvosolhattam volna, hiszen amúgy is alacsony 6-700-as volt szegény, de nem tettem, mert már régóta cserélni szerettem volna valami komolyabb teljesítményűre. De amíg nem volt kéznél a donor addig magára hagytam a dolgot. Mivel úgy 1 hónapja mikor kilapátoltam téli álmából a Pirosat, borzasztó hangok terrorizálták a dobhártyámat, köztük a generátor döglődő csapágyai. Így gyorsan meg is látogattam ’kedvenc’ bontómat és beújítottam egy BOSCH 65A-es generátort. VW és AUDI embléma van rajta, igazából nem tudom miből jött, de pontosan ennyire is érdekel…a lényeg, hogy helyszínen kipróbálva töltött szépen és nem volt sérült.


 

Természetesen a csapágyai ennek is fura dallamot játszottak illetve bűn mocskos volt az egész generátor így mindenképpen ráfért egy nagygenerál. Viszonylag könnyen engedte magát minden, kivéve az első csapágy. Meglocsoltam egy kis vérrel, valamint szakszerűen emlegettem a felmenőit is, de végül szemből kellett megfúrni a csapágyfészek fedelét rögzítő M4-es csavarokat és így végre ki tudtam szedni az első pajzsból.


A házat felpolíroztam, forgórészen a csúszógyűrűket felszabályoztam, az állórészt kimostam és lefestettem a vasmagot is, illetve megkapták a minőségi KOYO csapágyakat.


Gyors összeszerelés után még egyszer padon bemértem a generátort és mivel tökéletesen tette a dolgát, kezdődhetett a szervátültetési ’hepöning’.


A gyári még a helyén:









Összehasonlítás, ékszíjtárcsa beállítás (a gyári lett átrakva rá):









Beszerelve, kipróbálva:


Gyönyörűen hangtalanul jár és kis alapjáraton is stabilan tölt 14V-ot illetve fordulaton is tartja magát 14-14,2V között. Ámerikásan szólva: Óvéjzórájt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése